Thursday, November 11, 2010

...Kolam itu sudah kering...



Ntah..
tbe2 rindukan aku yg dulu
Aku yang dulu...
Mana kamu?
Usah lari lagi
Datanglah kembali
Mungkin, mereka sudah rindukan itu
Tapi...
Bersediakah aku?
Menghadapi aku yang dulu
Sebentar..
Wahai aku yang sekarang
Tetaplah kamu bersamaku
Letih..
Kekadang menjadi aku yang ini
Penat..

Apakah...
Aku sudah mengalah?
Atau bukti aku sedang berwayang?
Atau sekadar ekspresi aku sudah letih?
Mungkin..
Terlalu biarkan kolam itu terdedah
Terdedah kpd sang matahari
Atau angin yang sedang berlalu pergi
Mungkin jua malam yang dianggap dinyaman
Lantas..
Selaut jadi setitis
Tawar kembali masin
Walau dalam kolam yang besar
Tapi sudah kembali ke dalam cawan
Cepat..
Penuhkan kembali kolam itu
Dengan...
Air2 yang segar
Air2 yang suci
Air2 yang menyegarkan
Agar kolam itu terus menjadi kolam
dan cawan itu
terus berada didalam kolam
dan aku
akan terus menetap aku yg aku

piousISsoleh
~bisakah ku gapai~


No comments:

...tq...

...mengarut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...