Saturday, January 22, 2011

...berSyukur...




“Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu,
dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih”.
(Ibrahim:7)

Assalamualaikum..

Astaghfirullah..semacam tidak bersyukur diri ini. Ya Allah, ampunkan dosa2 aku. Betul kata junior aku;

"....manusia memang x kan lari dari rasa cemburu..
fitrah manusia memang nak yang terbaik untuk diri sendiri...
sebab itu islam ajar cara untuk bersyukur..
jadilah insan yang bersyukur..."

Alhamdulillah..Allah datangkan aku dengan peringatan ini. BENAR! Aku belum ckup bersyukur. Kalo tidak, masakan aku boleh mengeluh. Masakan aku bisa berasa cemburu. Allah! Ampunkan aku. Maafkan aku teman2.

Ya..mungkin ini bukan rezeki aku. Namun, Allah telah kurniakan dgn bermacam2 nikmat. Sedarlah wahai aku! Perhatikan satu persatu nikmat2 itu. Sudah cukupkah aku bersyukur? Cukuplah menjadi insan yang tamak. Kembalilah kepadaNya.

Kepada yang meningatkan. Terima kasih kerana ingatkan aku. N teruslah mengingatkan aku agar aku terus teringat =)




piousISsoleh
~Bisakah Ku Gapai~

No comments:

...tq...

...mengarut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...