Saturday, July 2, 2011

...Maaf...

.:ASSALAMUALAIKUM:.

Alhamdulillah..seperti biasa, segala puji bagi Allah atas segala nikmatNYA khususnya nikmat IMAN dan ISLAM. 

Alhamdulillah juga, sudah keluar dari kesibukan student yang melampau. Sibuk melayan perasan sendiri. Sibuk dengan assignment bertimbun2. Sibuk juga dengan men"observe" lecturer2 yg kadangkala tidak kena dek hati.


MAAF


Akibatnya, hampir dua minggu PIOUSPDOSH tidak berupdate. Maaf banyak2 kepada mereka2 yang pernah menyinggah namun tiada sebarang perkembangan baru yang ada. Maaf juga kepada mereka2 yang men"follow" aku, terasa seakan bersalah kerana tidak meraikan mereka dengan entry2 baru. 


Maaf juga kepada mereka2 yang selama ini aku pernah sakiti baik fizikal mahupun emosi. Maaf juga kepada mereka2 yang pernah aku timbulkan ketidakpuasan hatiku kepada kamu2. Maaf juga kepada mereka2 yang pernah aku abaikan secara langsung atau tidak.


Rasulullah saw bersabda: "Setiap manusia pernah melakukan kesalahan, dan sebaik-baik pelaku kesalahan itu adalah orang yang segera bertaubat kepada Allah SWT".

Ingat, lidah itu digunakan bukan sekadar untuk berterima kasih kerana minta maaf itu juga berhak diungkapkan. Kita bukan orang yang cukup sempurna maka sentiasalah bersyukur dengan segala nikmat Allah dan sentiasalah mencari salah kita (jangan sengaja membuat salah) agar kita ringan untuk memohon ampun.

4 comments:

munira sajuti said...

tiada maaf bagimu. huh !

eyy, kecik pompuan tu comel. grrr. cubet kang !

AnakPakZohar said...

maaf diterima,, and maaf jugak if adk ade salah silap.. camat ari raye.. ahahaha...


#comell sangattt yang depan tuhh... grrr.. !!

MFbAH said...

@Munira

Hahaha..awak mmg! Mna pernah maafkan org..awak kan KEJAM..hehe

MFbAH said...

@Adik aka Yad'z

Maaf diterima juga..camat bulan pose dulu ye~ ^_^

...tq...

...mengarut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...