Monday, March 21, 2011

...HectiC WeeK...

Assalamualaikum..Actually, skang tgh amat2 sebuk. Tp memandangkan tgh tggu respond dr someone baru leg procees to the next stage, better aku berbelog jap..Minggu ni sangatsangatsangat sebuk plus penat plus moody plus bad mood plus tensyen sbb everything lies on this week. The 15th Week of my Industrial Training. Kalo ikut requirements dah abes pn, but, because of ktorg start awal, so, ada baki 3 mggu je lagi. Seriously, tak sabar nak habes. And seriously, aku betul2 dah dapat gambaran hidup seorang engineer. 

Actually, yang besh nyer, every sem mesti ada mggu yang amat derita n azab. Hahaha. Tyme ni la baru rase masa tak ckup, nak lagi masa. Tp sebelum2 ni bosan lak akibat lambakan masa terluang. Manuasia kan. Mana pernah rase bersyukur dan cukup. Aku pun dh tergolong la ni. Astaghfirullah.

~mY HecTiC WeEk~

Mournday
1. Prepared "something" and submit "something" by hand
2. Prepared "something" and finalised it
3. kena marah atas salah orang len sbb tak follow standard tyme prepared "something"
4.Prepared logbook

Tearsday
1.Finalise and prepare "something"
2. Submit that "something" via email, courier n soft copy
3.Prepare slides for presentation
4. Lengkapkan log book

Wasteday

Thirstday
1. Ingatkan leh lega, tp ready telinga bcoz busy body person akan take over monitor trainee
2. Prepare another "something"
3.Check that "something" with BOSS
4.takoott~

Fightday
1.Submit that "something"
2. Ready to prepare and submit another another "something"
3. G solat Jumaat besh!
4. Balik umah nak tidor puas2~


Maka, doakan aku agar dapat lalui semua ini dengan tenang dan sabar. Dan tolong ingatkan aku yang disebalik kesusahan ada kesenangan. Ingat, hidup manusia itu memang diciptakan susah.

Sesungguhnya Kami telah jadikan manusia sentiasa dalam keadaan menghadapi 
kesulitan dan kesukaran (jasmani dan rohaninya)
(Surah Al-Balad : ayat 4)
Pernah tak kita terfikir nape kita selalu dihimpit susah. Jawapan yang selalu dengar ialah "Syurga itu Indah, maka, Jalan ke Syurga perlulah Payah, baru kita hargai". Namun, aku telah dapat satu jawapan yang amat2 memuaskan hati aku. Terima Kasih beliau;

" Mengapa hidup kita diciptakan diselubungi susah dan payah? Jawapannya amat mudah. Bukankah susah dan payah itu ciri-ciri seorang "HAMBA"? Pernahkahn kita melihat seorang hamba bergoyang kaki di rumah tuannya. Tidak Bukan. Hamba akan sentiasa bersusah payah demi mencari sesuap nasi untuk memuaskan keinginan diri sendiri. Maka, begitu juga kita. Bukankah kita Hamba. Maka, selayaknya, inilah perjalanan seorang hamba. Apabila sentiasa berada dalam susah payah, kita akan sentiasa ingat bahawa kita ini adalah hamba. Hamba Allah yang amat kerdil disisiNYA. Lantas, tidak akan ada Hamba yang berlagak seperti Tuan. Indah bukan aturan Allah. Peringatan Allah itu jelas. Maka, ikutlah aturanNYA. InsyaAllah, hamba ini bisa berjaya di negeri yang abadi"

 

1 comment:

Hafiz Hafizol said...

olooloo.. kecian pious.. sabbo erk.. jgn tekan2 sgt.. lex suda.. saabr itu separuh daripada iman kan...

...tq...

...mengarut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...