Sunday, March 6, 2011

...Trainee Day...

Assalamualaikum..Alhamdulilah, tidak lagi diuji dengan kesempitan masa, so, dapatlah jenguk jap belog ni. Dah bersawang nie. Nak kemas2 sikit. Petang ni, takde la nak share apa sangat. Just nak belog psal "MME TRAINEE DAY" kt Pahang ngn Terengganu. Btw, thanx to Zubir, Fadziel dan Amirul kerana sudi menjayakan program ni. Hahaha. Disebabkan aku giler jawatan, aku lah yang melantik diri aku sebagai Pengarah Program;



***

MME Trainee Day
Fadzil,Amirul,Firdaus,Zubir
Pengarah: Firdaus
Bendahari: Amirul
Biro Pengangkutan: Zubir
Biro Penginapan: Firdaus
Biro Program: Fadziel
Driver: 1. Amirul
            2. Firdaus
            3. Fadziel
         4. Zubir

1st hotel,"mahal giler'
2nd hotel."ni kt melaka ke kuantan?

Deluxe Hotel

Deluxe Hotel; macam mewah je..uwek~

Ktorg bertolak dari Ampang pkul 2.00pg. Lalu Karak then ikut LPT sampai lah Kuantan dalam pkul 5.00pg. Then, cari hotel yang murah, pkul 6.00pg baru check in kat "DELUXE HOTEL"...euww~ (Seriously bluerk~~). Mentang2 lah murah, service macam haram. Aku assume hotel ni hotel orang selalu wat projek. Astaghfirullah. Jauhkan kami dari perkara2 maksiat. Then, pkul 10pg chek out. Terus g Cherating. Hampeh punya signboard. Tgh2 follow signboard, tbe2 tak de dah signboardnye. Sesat kot. 1st sesat sampai nak masuk Highway balik KL dh..haha..2nd lak sesat sampai Terengganu. Adoi~ Wat abes minyak je. 

Pantai Cherating
Lepas penat mencari CHERATING, akhirnya, dengan takdir Allah, sampai la ktorg. Skang, tugas Biro Penginapan untuk cari Chalet lak. Dengan muke yang hensem dan penuh Confident, dapatlah aku sebuah Chalet yang dekat ngn pantai. Ada Aircond, 2 katil Queen Size n Toilet. BESH! TERBAEK! so, check in chalet, Solat Zohor, Tidor. haha. Punyer la bosan aktiviti, tidor je. Bangon dalam asar, ktorg serang pantai Cherating sampai Maghrib..
Aku paling ensem kan???
Apabila azam Maghrib berkumandang, ktorang pun pulang. Siap2 solat semua, ktorang g diner. Melantak giler. Disebabkan muka aku yang ensem plus mulut yang ramah, aku berjaya mendapatkan makanan2 tersebut dengan harga yang berpatutan. hahaha. 

Malam lak, budak2 ni dah penat kot. Aku tak nak tidor ag, so, aku ajak tengok "Oh Yeah". Gelak kaw2 tu. Pastu, tgk semua cam bosan je (hampeh la dorg ni), ktorg pon tidor. Sejuk giler, tp blur nak wat apa. Subuh baru off kan air cond. Sengal kan. Hahahah
UiTM Trainee
UniKL Trainee
Macam budak2~
Aku Kelemasa


Kaki sape paling busuk??!


Free show, "Selamat Tinggal anak Penyu"


Sedap giler!
Tak sabar kot nak melantak!
Aku je lebih2..yg len hampeh~

Pagi ahad lak, ktorg g pantai sekali lg, ni sesi Photoshoot lak. Hahaha. G beli baju uniform sepasang semua. pastu siap2 nak g Ganu. Nak antar Fadziel kat Kerteh. Dia kna transfer sna. Sian dia. hahaha
1st tyme tggi kot!

Jangan tinggalkan kami~~ haha
Mcm kt kg je suasana ni
Sampailah Terengganu dan inilah Workshop MME kt Ganu. To Fadz, Bye2~ Tak care!
MME Workshop kt Terengganu
Bye2 Fadziel!

BUDGET

Sewa Kereta: RM 180 + RM 30
Minyak : RM 100
Tol: RM 60
Penginapan: RM 120
Total: RM 490/4 pax = RM 122.50 /pax




***

Alhamdulillah, misi dan visi Trainee Day nie adalah untuk merapatkan Ukhwah antara Trainee. Bila ikatan Friendship tu kuat, maka, kita akan bekerja dengan sangat2 Happy. Ktorang nak create environment kerja yang mcam satu family. So, setiap orang akan rase bertanggunjawab antara satu sama lain. Bak kate pepatah, Yang berat sama dipikul, yang ringan sama dijinjing. Besh2. Just nak share adab2 ketika ber"rehlah":
1. Mulakan perjalanan dengan Doa Naik Kenderaan
2. Jangan terlalu gembira.
3. Jangan memandu ikut perasaan ataupun dengan perasaan yang show off kt kwn2 len yg ko terror bawak keta.
4.Berpakaian menutup aurat. Walaupun berada dalam chalet or mandi pantai. Ingat, menutup aurat itu WAJIB
5. Jangan pentingkan diri sendiri. Ingat kawan2.
6. Jangan lupa minta restu Mak Ayah.
7. Jangan terlampau berkire.
8. Sharing is Caring kot.
9. Jangan takut sesat kt jalan. Takutlah sesat dr jalan Allah!
10. PALING PENTING! Jangan tinggal solat.

piousISsoleh
~Bisakah ku gapai~ 

1 comment:

AMIRUL said...

gambar aku pn ada..haha

...tq...

...mengarut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...