Sunday, March 27, 2011

..."aku REVIEW sambil SEDEKAH !"....

.:ASSALAMUALAIKUM:.

Alhamdulillah..masih lagi diberi kesempatan dan kelapangan untuk duduk depan lappy dan berbelog. Hari nie aku nak wat benda yang aku sendiri tak pernah buat which is REVIEW BELOG. haha.. so, belog yang dimaksudkan ialah;



 .:Khairul Fikri Saad:.

 First Impression aku biler tengok dia, aku rase mamat ni bajet hensem giler. Hahaha. Tapi, ternyata "pandangan pertama" aku adalah silap. Dia nie bukannya bajet hensem, apatah lagi buat2 hensem, namun, hakikat kejadian dia adalah memang hensem. So, to keyrull, I'm so sorry sbb terkutuk ko didalam lubuk hatiku ini.

 Then, aku rase semua orang akan sokong kalo aku cakap dia nie PEMARAH PERAMAH. Sbb kt SB tu, semua dia tegur. Mungkin sbb dia ni nak jadi artis, so, dia kna la rapat2kan diri dengan bakal2 fan n supporters dia kt SB (hanya andaian penulis).

 Tyme dia nak operation (tyme tu besday dia gak), aku takde la rapat sangat ngn dia. Masa tu pun baru jer berjinak2 dalam SB, so, cam malu2 lagi la. Terdetik gak la kat hati ni nak lawat dia. Tapi akibat kekangan masa dan wang rinngit, serta kekangan perasaan segan yang menebal dalam hati ni, aku melupakan hasrat aku. Tapi aku ada la kontek ngn Kak Ida (akak dia) via FB tanyakan tentang condition dia. Ada la gak buat satu entry yg TEMA nyer pasal dia, tp tak directly la kt dia. Nanti orang kata aku gay lak.haha

 .:Hidup Itu Seni:.

Nie la nama BELOG dia. Mule2 aku baca tajuk dia, aku cam nak argue je. Kat mna la seni nyer hidup ni. Aku tengok susah n serabut je hidup aku. Macam2 ada. Tapi biler baca entry-entry dia, baru aku sedar yang dalam hidup ini kita akan ada perasaan Suka, Duka, Kecewa, Marah, Rindu, Sayang, Serabut, Susah n dsbnya. 

Bukankah semua2 ini yang mencorakkan hidup kita? Maka, bukankah corak itu adalah salah satu seni?? So, Hidup itu Memang Seni. Faham tak?? Kalo tak sila tnya KLF sendiri.

Tapi seseni mana pun hidup kat dunia ni, kita perlu ingat, dunia ini hanyalah persinggahan dan for sure hanyalah sementara sahaja.


So, aku rase aku dah abes REVIEW. Ntah..banyak mengarot je. Anyway, aku harap kita semua leh jadi kawan. Bak kata orang ramai,
"Berkawab biar beribu, bermusuh biar satu"


"Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu)."

(surah Al-Hujurat, ayat 13)




piousISsoleh
~Bisakah ku gapai~

5 comments:

KyêrulL said...

alolololo terharu aku baca weeeeiiiiiii ^.^ terima kasih orang kampung hiks3.. nantikan review dari aku plak okiE ^.^

Penyu said...

aku bace entri kau, dan aku nak tegur typo satu. BERKAWAB... hahaha...

jum la berkawab dengan aku plak. :)

KyêrulL said...

demm!.. yg mane dowh HAHAHA

Nur Liyana said...

hehehe..nk tengok la blog dia nie..tapi dh lama tgk pun...hehehehe..femes !!!

peNulis SeNjA said...

thnks bro atas kesudihaN komen demo .. hannya menaip dengan jari dari hati dan jiwa .. heheh cube demo bace puisi sye

http://wanmohdsalim.blogspot.com/2011/03/tinggal-tapak-tapak.html

heheh misti nangis

hmm ala x de la smart .. hihihi bodek la ko ..

...tq...

...mengarut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...