Wednesday, April 20, 2011

...3 x lepak...

.:assalamualaikum:.

Alhamdulillah..masih lagi diberi kesempatan untuk log in dalam blog nie. Terima Kasih yang sudi singgah dan follow belog  nie..

Actually, baru balik dr satu "mini-gath" bersama budak2 lama SMF-FKM ngn budak2 baru SMF-FKM. So, entry nie akan diupdate later. Just nak share yg this current entry ni dibuat dalam keadaan yang amat letih. Penat. 

Tapi, memandangkan takde sebarang update berlaku, maka, aku pun berusaha untuk membuatt satu post sebelum aku tdor lg skali (walaupun dah tdor jap td). 

Malam semalam which was on 19th of April, aku telah berjaya mebuat hatrik dalam melepak. hahaha. Teruk an. Astaghfirullah. Kalo la mak ayah aku taw nie, sah2 dah kna balik kampung tolong wat bendang/sawah. ngee~

~1st Lepak~

7.45mlm-10.00mlm

Disebabkan hampir 4 bulan tidak ketemu sama Aziim dan Shafiq (kedua2 dilabel sbg abang2 aku oleh budak2 umah), maka, kami mengambil keputusan untuk pergi bermain bowling. Kebetulan lak, tyme aku balik S.Alam dengan misi untuk menyiapkan report yang masih tidak disentuh apa ag ni, diorang pun turun ke s.alam atas misi yang sama. So, ktorg terus ketepikan soal misi ktorg, lantas pergi melepak di PAS (Plaza Alam Sentral) untuk bermain bowling. Then, lepas penat membaling ala2 Chong Wei Shazlin Zulkipli, ktorg pun berangkat pulang untuk melepak di HAKIM LAMA lak. Malangnya, kereta ktorg telah disaman. Haisshh! Tu la , seronok sangat.


~2nd Lepak~

10.15pm-11.45pm
Tengah2 merah Hakim Fried Chicken (HFC), tbe2 dapat mesej dari TH ngn Atiq. Dorg kate, dorg ada kt KFC Seksyen 7. Then, dorg pun suh la aku yang newbie plus tak femes plus ensem ni join acara lepak dorg. Waaa..aku nak gi, tp malu plus takot plus segan plus malu plus segan plus malu plus segan, tapi, lepas pkir2 balik an, biler ag leh jumpe dorg. Lantas, aku pun mengajak kawan2 aku antar aku ke KFC Seksyen 7. Aku ingatkan member2 aku ni nak balik terus, tapi memandangkan aku ni adik yang bongsu, dorg pun stay situ gak. Hahahah. Tbe2 rase cam mengom lak, nape dorg duk dekat aku an. Macam nak spy aku je. Adeh~ Btw, besh giler kot dapat jumpe TH, KSP, Along, SR, Ahmad Jer, sorg ag lupe nama, dua budak pompuan tu pun aku lupe nama. Ngee~ Gelak2 ngn dorg, wat upacara pecah2 ais.

"Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu)"

(surah aL-Hujurat; Ayat 13)


~3rd Lepak~

12.00am-1.30am

Tengah2 lepak kt KFC, aku terlupe lak yg aku ada janji ngn MR Presiden SMF-FKM baru untuk jumpa dia. Sbb nya, sok nya which is on today (pg td), ktorg ada pogem. Ngee~ So, aku pun ajak dia dtg KFC, then, lepas abes 2nd Lepak tu, aku pun balik umah untuk meneruskan 3rd Lepak. Ktorg kutuk mengutuk puji memuji, bertukar2 cerita, pangkah memangkah, sambil makan2 KFC sampai lah pkul 1.30pg. Padahal, esok paginya ktorg akan jumpe gak sbb ada pogem. Tapi sebab lama tak jumpe dorg an, so, tertahan2 je nak stop berborak. Lagi2 berborak ngn aku..hahaha. 


Walaupun tajuknya melepak, tapi takde la sembang benda2 yang tak bergune. Kekdang ada gak benda2 teguran, nasihat, peringatan, kata2 yang baik, ajakan ke arah kebaikan yang ada dalam setiap perbualan ktorg. Kekadang, bler dengar lepak je, terus kita set yang lepak nie benda jahat. Actually, it depends on kita la, apa content yang kita nak bawak dalam perbualan or percakapan kita tatkala sesi melepak tu berlangsung.

Kalo dulu kita leh melepak for 2 hours just untuk mengumpat, so, kita try ubah lak, kita melepak for 2 hours untuk melihat kebaikan orang pada kita. Kalo dulu kita melepak duk citer psal keburukan orang kt kita, then, kita try ubah content melepak kita untuk muhasabah kebaikan orang pada kita. Agak poyo kan bunyi nya. Walaupun kekadang aku pun tak buat macam tu, tp InsyaAllah, kita leh berubah ke arah tu kan. 

~JOM JADI KAWAN SAMPAI KE AKHIRAT~


6 comments:

Syafiq Rosli said...

lepak jgan tak lepak..haha

TH said...

gile ah ko..bahaha..nway..nice to meet u :) jgn lupe wat asgment UBM ye...promote sikit..haha

forever love said...

hahaha sorang lagi tue aqu api la..

yg perempuan tue amalina ngn ain...

tue la.. datang lambat sangat.. ta dapat jumpe

MFbAH said...

@SR

Jom2..besh gak lepak nie..haha

MFbAH said...

@TH

Hahaha..malu giler kot..hahaha..tu dia tuh, sempat ag promote UBM =p

MFbAH said...

@Atiq

Terlepak lama tyme 1st lepak tu..hehehe..ngee~ tape2, lepas ni leh lepak ag..

...tq...

...mengarut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...