Saturday, April 30, 2011

...sePeTanG beRsaMa ATeh...

.:assalamualaikum:.

Alhamdulillah...masih diberi keupayaan untuk menulis. Tapi entry kali nie tanak tulis panjang2, nnt HAFIZ HAFIZOL tanak baca...hehehe

Actually, on 28th yg lepas, which was on last Thursday..aku kna jaga anak2 buah aku. Ada dua org kena jaga, sorang abang DHIA ZAFRAN n sorang adik DHIA ZAHRA..kat ENTRY nie ada cter pasal dorg. 

So, aku yg garang ni pun mengambil peranan sbg BABYSITTER. Seawal 1 ptg mak dorg tinggalkan dorg. 

Maka, bermulalah sesi lalak melalak yg diketuai oleh si Abang. Mule2 abang tataw mak da takde kt umah, si adik la g bocor kan rahsie. 

"Ateh..mama ane??"

then, dia senirik jawab kuat2..

"Mama g kejeee"

Nak je aku gigit budak kecik nie, tak psal2 abang mengamuk cari mak dia. Then, cabaran pertama bermula. Aku sbg BABYSITTER yg prihatin n mempunyai sifat kasih sayang memujuk abg dgn mendodoikan lagu SEDETIK LEBIH ( ok..tipu je)..Aku pun bukak CH 613 - DIsney.

Mule2 ok je, then, abg mengamuk skali lg..lantas

"Ateh kan dah gtaw mama g keje! Abang, diam!"

Aku pun memarahi menasihati abang. Terus diam sambil teresak2..Bagus! Umah aman sket. Ateh ngan adik nak layan Mickey Mouse. Hahaha

Tbe2..adek lak bersuara
"Ateh...ara (zahra) beyak.."

Erk?! Berak?? hahaha.. kna cuci ke? Busuk tak? Alamakkkk..Tggu je la mama dorg balik malam nnt. Takpun papa dorg balik Maghrib nnt. hahaha

"Mana ada berak..adek tipu je.."

Aku berdalih. Muke adek konpius je. Hahahah..then, dia yg pandai tu pun terus membukak pampers dengan senirik. Cabaran kedua bermula...tolong2~ Mule la aku meng"kontek" rescue2 team aku. Kol mak kt kg tnya cmne nak basuh. Hahahah. kna gelak kaw2 punyer...hahaha

Siyes busuk. hahahaha. Sampai tinggal separuh gak la sabun tu aku pakai nak ilangkan bau. Apa la budak kecik ni makan...hahaha...

Dah settle sume, aku pun suap makan kt dorg. Mama dorg beli sup ngn ayam goreng. Tapi ada ke patot ke beli satu je. Beli la dua. Tak psal2 berebut. hahaha. Nak goreng lain aku dah malas, so, aku pun amek la ayam gorene dorg tu, then, aku makan untuk aku je..hahaha..(tipu je, aku agih2kan sorg sket..sian tgk dorg)..So, cabaran ketiga done!
Aik??! Apsal panjang gak nih...alamak..sori la Hafiz Hafizol..hahaha..So, ikot schedule dorg, dh kna tdor ni. Abang ok je tdor. Bukak karton, sambil minum susu, dia terus tdor..Da problem was adek ni. 

Tbe2 dia suh dodoikan dia. Alamak. Nak nyanyi lagu apa2. Mule2 aku berzikir ngn selawat. Dia follow setiap apa yg aku zikir ngn selawat. Tak jd tdor lak budak tu. Tbe2 dapat idea, nyanyi la lagu yg dorg tataw an. 

Aku pun bantai la nyanyi lagu nasyid, tajuk KEKASIH dalam ENTRY ni ada lagu tu..So, aku nyanyi dengan penuh semangat, siap tarik2 ag. Terbeliak mata adek.Hahhaha. sah2 la dia tanak tdor...so, ktorg pun wat la sesi photoshoot =)

Peace!!

Peace ag =)

Erk?!

Ujan2~

Kelemumur banyak maa~

Ayam Goreng~~

Abang kentut..busuk2~

Double Peace~

Bosan tggu mama~

Bosan ag~

Motiff??

Pipi kembung =)

Kembung ag~

Gigi putih..gigi adek mna??

Adek tak ret nak wat..hahahaha~

Sambil update entry ni, adek ada atas riba..dok gelak tengok gambar dia. Dah dua malam tdor ngn ateh dia ni. Tanak tdor ngn mak dia dah. Hahaha.. penat nak layan. Ckap byk maaa..

Ok...nak g dodoi dia (malam ni dia suh zikir..Alhamdulillah) kt dia lagii..hahaha


p/s: Hepi Besday to my siste (dorg punyer ma)..hepi 29th =)



17 comments:

Anonymous said...

SGT COMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL ! serius geram tgk budak2 tu, hehe ~

MFbAH said...

@Ckozarith

Budak tu je??? Ateh dia? hahaha

zikeryhassan said...

comelnye dhia zahra meniru aksi uncle nye yg tingtong. ahaha

MFbAH said...

@Zikeryhassan

Hahaha..sian dia kan dpt uncle tingtong..hahaha

NUR AIN MD NOH said...

hahaha..ade bakat jdi babysitter la..n baju tue cm kenal jew..baju SMF..haha ^_^"

MFbAH said...

@Ain

Alamak..kantoi!! hahaha

Unknown said...

amboi kecik2 da pandai posing bagai. hahaha

Hafiz Hafizol said...

MUahahahaha... Asal nie duk mention nama aku?? Patot lah blog aku kene terjah dek follower ok... Hahahahaha... WAlaupun entri nie pnjg gilerrrrr siap ada Posing2 bagai, AKu dah baca sampai habes.. T nak baca lagi.. terharu tak terharu tak???? Muahahhahahaha.....

Tibe jadik rindu lak kat Ko pas bace entri nie... ( Ok agak geli ayat nie sila abaikan) Hahahahaaha....

forever love said...

hihihi... comei nye kamu berdua.. hihi

MFbAH said...

@Nub

Hahaha..

MFbAH said...

@Hafiz Hafizol

Terima kasih cepat kt aku! aku dah naek kan trafik ko..hahaha..

Tengs sanggup bca sampai abes..lepas ni aku wat entry yg pendek2 je..haha

MFbAH said...

@Atiq

Zahra mmg comei..slalu kna gigit..haha

forever love said...

hahaha.. ateh die gigit ke.?

Sam said...

Assalamualaikum

comelnya

munira sajuti said...

wahh, kemain ko jadi babysitter weyy,, tapi comel gile dak2 tu weyy ! serius aku tak tipu ni,, pandai dorang gaya2,, hehehe aku suke ni.

MFbAH said...

@Tina

Waalaikumussalam..

Tengs..ngee~

MFbAH said...

@Munira

Hahaha..jap2, aku konpius jap. Ada 2 org je dlm ga,bar tu..aku ngn zahra..ko kate, budak2 comei..aku termasok skali ke?? hahaha

...tq...

...mengarut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...