Wednesday, May 11, 2011

..."Bersama FL: Impian Saya"...


.:assalamualaikum:.

Alhamdulillah..masih lagi diberi kesempatan untuk meng"update" dan kali ini dengan men"join" satu segmen organised by Atiq Salleh.

Dari tajuk tu pun dah tau nak kna cter apa kan, so... 

Kalo cakap pasal impian, setiap dari kita ada macam2 impian kan. So, kalo nak cter satu persatu impian2 aku, mmg belog aku ni jadi belog aku cter impian2 aku je. So, aku just nak share satu impian yang perlu aku usaha untuk mencapainya dalam masa terdekat ni.

Impian aku adalah...
Jeng

Jeng
Jeng..

Kawen

Eh2..silap2..

Aku nak grade dengan 1st Class..insyaAllah.

Sebab apa aku nak grade ngn 1st class?? First if all, sebab nak perbaiki result SPM ngn Matriks aku yang teruk. Siyes! The worst examination result was my SPM. Tapi, i still got that chance untuk memperbaikinye.
Then, antara sebab lain is aku nak transform pinjaman PTPTN aku ke scholarship. Kan GOMEN cakap, kalo sape grade 1st Class, dia tak yah bayar pinjaman tu. So, mmg menjadi impian aku biler aku grade, aku tak tertanggung mana2 bebanan hutang. 

So, biler aku mule kerja, aku dapat gaji yang agak banyak tanpa perlu menolak hutang2. Then, aku leh tunaikan another impian aku iaitu nak kasi duit kat mak ayah aku. Jeles aku tengok, asyek kakak2 aku je kasi duit kat mak ayah aku. Aku biler lagi la nak bagi duit kat dorg. So, biler takde utang ngn PTPTN, banyak la sket duit aku ada.

Selain tu, biler grade 1st class, aku leh cari keje2 yang besh. InsyaAllah. So, aku dah leh start menabung. Tujuan aku menabung ada dua. The first one is untuk melaksakan impian aku yang lain which is nak g wat UMRAH. Ya Allah, teringin sangat2 nak pegi sana. Doakan aku cepat sampai sana.

Sbb yang kedua lak adalah untuk merealisasikan impian aku n juga impian anak2 teruna di luar sana iaitu KAWEN. hahaha. So, kena la menabung dari skang. Hantaran skang bukannyer murah. Tambah2 lak ramai gadis2 di luar berpelajaran tinggi. Maka, hendaklah aku berusaha sebaik mungkin.

Memandangkan internet teramat la slow, aku rase sampai sini sajelah impian aku. Eh2, jap2..aku rase aku macam kasi satu je impian, tapi lepas baca balik, aku ada banyak impian hasil dari satu impian tu.

"Killing two birds with one stone"

Doa2kan aku berjaya mencapai impian2 aku. 

Sile abaikan gambar ini..haha
~JOM KEJAR IMPIAN KITA~

5 comments:

forever love said...

amin..

insyaAllah awk.. dari sekarang boleh menabung da.. saya pun nak dapat degree pes class.. tapi sy degree pun tak lagi.. hihi

Hafiz Hafizol said...

InsyaAllah.. semoga impian abg pious tercapai.. Aminnnn~~~~~~~~~~

( Aku baca sampai habis ok entri nie ). jgn ngengade...

@ Syima Raaif @ said...

semoga impian menjadi kenyataan ^^

Anonymous said...

aminn~

semoga jadik kenyataan . all the best (:

zikeryhassan said...

semoga apa yang diimpikan akan menjadi kenyataan.

...tq...

...mengarut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...