Wednesday, May 4, 2011

...menantu mak...

.:assalamualaikum:.

Alhamdulillah..walaupun tenet sangatsangatsangat slow, leh juga la nak update. Terima kasih byk2 pd yg sudi menjenguk jap. Ngee~

On 1st May hari tu, ktorg celebrate besday mak. Pagi2 tu ktorg pakat takyah wish kt mak lg. Wat2 macam tak ingat. Hehehe. Then, petang tu, terus kuar g beli kek. Balik malam kt umah, baru celebrate ramai2. Terharu  mak. Sob3.. Heheehe..

Tyme besday mak hr tu gak, rmai member2 mak plus member2 anak2 mak wish besday kt mak. Macam artis lak mak kate. Tbe2, banyak je mesej masok..hahaha

Yang paling besh, mak dpt mesej dr bakal2 menantu mak (insyaAllah). Kawan adik nisah ngn pijah. Dua2 mesej mak. Terkejut gak mak malam tu. Hahaha. Yer la an, bakal menantu mesej mak. Wish besday lak tu. Berani la brader2 tu an. hahaha.
Then, dua malam lepas, tengah2 rehat sambil makan nugget, tbe2 mak tnya..

"Makwe abang tak wish besday mak pun"

Erk?! hahaha. Tersedak aku. Siyes! Tbe2 lak mak tanya sokan mcm ni an. 

Gelak je la aku sbg jawapan. Alamak! Nak suh mana satu wish ni. Hahaha. Takde la. Sape la an nak kt aku. Hahahaha.

Then..tbe2 dapat idea nak jawab

"Mak tunggu la 5-6 tahun ag, bukan bakal menantu yg wish, menantu terus. Lagi senang"

Hahahaha..then, another soklan yg memerangkap

"Dah ada ke??"

Hahahah..jawab aku seakan tak paham soklan..

"Duit? Takde la..hahahah"

Terus diam je. Hahahaha. Aku ingatkan mak nk recommend kt anak murid dia mcm dlu2. Hahahahaha. 

Aku rase, mak aku baru sedar anak teruna dia ni dah besar kot. Tu yg tanya soklan mcm tu an. Aku pun tak sedar aku dah besar. Hari2 tgk cermin, besar tu je. Hahahaha.

oK...Blurrr! Dah takde idea nak update.
"Perempuan-perempuan yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik. Manakala lelaki-lelaki yang baik adalah untuk perempuan-perempuan yang baik "
(Surah An-Nur, Ayat 26)

Like my current status on FB

"JADI YANG SOLEH, BUKAN CARI YANG SOLEHAH"

Get my point? Siyes, sangat SIMPLE. Cube tanya kriteria Isteri idaman aku? Sah2 la da 1st one is SOLEHAH. Tapi, aku kekadang lupe. Permintaan sangat tinggi. Tapi modalnya sangat ciput. Analoginyer begini. Aku mahukan Kereta Ferrari, tapi aku sekadar ada RM 25,000.00. Layakkan aku memiliki seiji kereta Ferrari? Susah bukan?

Maka..kalo aku dambakan isteri yang SOLEHAH, lantas, aku perlu jadi SOLEH dahulu. Ringkas bukan aturannya. Tapi, siyesly, sangat payah diamalkan. So, rase tak terlambat lg nak kumpul modal. Bukan sekadar modal hantaran, namun, modal "SOLEH" itu. InsyaAllah...



p/s: baru aku pasan, sejak ENTRY nie, aku dah mule.....hahahah...maklomla, remaja =)



 

20 comments:

forever love said...

mak suruh cari la tue.. hihi

MSA said...

Cari,jangan tak cari..next year kuar lagi soklan cepumas ni.. ^.^

AnakPakZohar said...

heheh..... habislahhh... mak dah tanye.. huhuhu....,.

Adam Ikan said...

sama jea mak kter :( haha

Anonymous said...

hah..mak dah xsabar nak terima menantu la 2..cepat cari.. ^^

NUR AIN MD NOH said...

ak stuju ngan statement "JADI YANG SOLEH, BUKAN CARI YANG SOLEHAH"..apepon moge2 dri semasa ke semasa kita dapat berubah utk jadi lebih baek..inshaALLAH ^_^

Hafiz Hafizol said...

Nak i tlg carikan x??? Muahahahaha

NURUL AIN said...

erm,...dah kata dah masuk zaman 20 an kan...msing2 bertanya....

ckp pasal ustazah zainab,,....tolong wish happy belated birthday ye pada ustazah... lama x jumpe ustazah...last jumpe pon masa kenduri depan umah tu... i really miss her....

MFbAH said...

@Noratiqah Saleh

Hehehehe..tggu habes blajar la baru cri..senang =)

MFbAH said...

@MSA

hehehe..takyah tggu tahun depan..bulan depan konpem tanya lg =)

MFbAH said...

@Yad'z

Hahahaha...tolong2..tolong carikan =P

MFbAH said...

@Ikan

kita senasib..hahaha..pe lagi bro, cari cepat2..Then, jemput aku =)

MFbAH said...

@Zie

Cari cepat2?? hehehe.. Kalau lah senang je mencari an... =)

MFbAH said...

@Ain

ngee~ Doakan aku juga ye.. ^_^

MFbAH said...

@Hafiz Hafizol

tolong2..tolong carikan..tp untuk kau la..hahaha

MFbAH said...

@Nurul Ain

Dah besar dah kan..hehehe..btw, datang la umah jumpa mak =)

NURUL AIN said...

InsyaAllah...ad rezki, sampai la...
raya ni jemput dtg umah gak...

forever love said...

huhu.. cian mak awk... lama tunggu...anak bujang die nie sorang.. hihi

fahmi mat zin said...

suka dgn ayat nie:

"JADI YANG SOLEH, BUKAN CARI YANG SOLEHAH"

NuryBella said...

aku bru terbaca post yg ni..ahahahaha
mak2 kte sama je...dh mula nk ckp psl pakwe/makwe dan sekutu..haha

...tq...

...mengarut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...