Monday, May 30, 2011

...aku masuk tv...

.:assalamualaikum:.

Alhamdulillah, masih lagi diberi pelbagai nikmat2 dalam hidup di dunia ini. Moga2 aku bisa mengumpul sebanyak mungkin bekalan2 untuk dibawa ke negeri kekal abadi kelak.

Semalam, aku dapat bertubi2 mesej. Semua ini gara-gara mereka2 melihat dan menyaksikan kewujudan aku dalam satu program realiti tv terbitan TV3.

Maka, semalam, seolah2 artis, aku melayan segala macam persoalan-persoalan mereka yang dianggap sebagai peminat *perasan giga nih, haha 

Actually, aku lebih kurang dua bulan yang lepas, aku ada attend satu rakaman untuk program Sejuta Impian. Mesti pelik kan, nape aku leh join rakaman tu. Sebenarnya, ada sorang abang ni, dia join program tu, then, dia jemput ktorg (aku dan kawan2 aku) jadi supporter dia.

So, start lepas zuhur sampai pukul 11 malam macam tu la tempoh rakaman. Siyes, penat! Tu baru jadi supporter. Hahaha.

So, tngok la promo ni;

Promo Sejuta Impian Episod 3

Mesti korang tercari2 mana la aku dalam promo ni kan. So, untuk menyenangkan pencarian korang, sila lah tengok gambar2 ni. Ada la, dalam 4 keping gambar je yang "agak" nampak muka aku. Yang len, sume terlindung. Hahaah




So, kalo nak tau apa itu Sejuta Impian, sile la KLIK SINI. Kat SINI pun leh gak. 

Since, episod 3 ni dah ditayangkan kt tv3 semalam, kalau nak tengok, leh je tengok kat tonton.com.my

Waktu Siaran Sejuta Impian ni adalah setiap hari Ahad, jam 7.30 malam. Oleh itu, kalo ingin menonton nya, sila lah sembahyang Maghrib dulu di awal waktu untuk mengelakkan anda terbabas waktu solat.


Tbe2, teringat lak time waktu rakaman tu. Kamera ada bersepah2. So, setiap masa kena cover macho. Menguap pun tutup mulut. Kalo gelak sopan giga. Bercakap pun slow2. Pendek kata, semua tindakan aku baek2 je. Yer la, tanak nampak cacat biler kuar TV *even sebagai supporter


Kan bagus kalo aku sentiasa wat benda2 mcm tu dalam hidup aku. Maksudnya, segala tindakan aku dalam kehidupan seharian adalah berada dalam batas2 yang dibenarkan. Bukan aku tak tahu bahawa aku setiap masa diperhatikan. Allah Maha Melihat. Maka, aku sentiasa diawasi. Namun, kekadang, tindakan2 aku tersasar gak dari landasan sebenar. Kenapa eh? Kalo lah aku sentiasa ingat bahawa Allah sentiasa melihat perbuatan2 aku, mesti aku akan cover2 dan akan ikut setiap suruhanNYA. Maka teman2ku, sama2lah kita saling ingat mengingati supaya kita sentiasa sedar bahawa Allah Maha Melihat.

28 comments:

Aeen said...

semalam tengok jugak rancangan nie...xtau la plak blakang 2 awak..hehehe...

sYafIk-wAy said...

aku nak jugak .

MFbAH said...

@Aeen

hhehe..tak sempat tgk semalam..

MFbAH said...

@Syafik

Dah abes la rakaman dia..takpe2, nest musim kalo ada aku roger2 kau :)

forever love said...

retis dah die.. hihi

Pisyek K said...

wow~ habis feymes la ko lepas nih.. hahaha.. xD

Entri terkini: Wawancara bersama Pisyek

Unknown said...

wah.. lepas nie penat r layan peminat.. hehehe

Ca Ezah said...

hamboi~ suke la dia yer masuk tv..hehe

MinahSpekMerah said...

selalunya ak malas nk komen tapi



wakakakakakahaha!!!!!!!!HAHAHAHAHHA!!!!

Anonymous said...

Aku duduk sebelah ko.. Xde pun muka aku

Anonymous said...

mc said......

Tu diaaaa bos aku!siap bulat2 merah lagi.haha.nak sign!jgn lupe naik gaji ok! =P

NUR AIN MD NOH said...

haha..siap bulatkn gambar..x than btol..gelak guling2 ak bce entry nie..haha..pling byak kuar muke zubir ar..haha ^_^"

NUR AIN MD NOH said...

sian kt faris..muke dia kne block je..

munira sajuti said...

kemain die. siap bulat kan muke lagi. merah lagi taw. HAHA

MFbAH said...

@Atiq

Hehe..mana leh lawan Retiss Atiq Salleh..Masok dm 8TV..:P

MFbAH said...

@Pisyek

Hahaha..tak nampak pun aku..orang pun tak kenal..hahha..

MFbAH said...

@Ainaa Syafiqah

hehehe..ada ke peminat eh? MacAM takde nyer..hahaha

MFbAH said...

@Cik Duyung

Hehehe..maklomlah, first tyme masok TV..hehe

MFbAH said...

@Yan

Perlu ke macam tu?? haisshhh.. Try gelak sopan sket..

MFbAH said...

@En Anon aka Fareez

Hahaha..dalam video nmpak muka kau..tyme show kat tv pun ada muke kau..haha..

MFbAH said...

@MC

Hahahah..sjeje bulat2kan..nak memudahkan orang cari aku..haha

MFbAH said...

@Ain

Zubir port dia baek punye..haha..alaa, watpe kuar banyak kali, nanti orang bosan..Bek mcm aku ngn fareez, baru org tercari2..haha

MFbAH said...

@Munira

Hehehe..maklomlah, nak bg orang kenal kite..hehehe..so, dh nampak kite? :P

Sunah Sakura said...

wahhh..da masuk tv~

kalo semua orang fikir cam piouspdosh, alhamdulillah...

MFbAH said...

@Kak Sunah

Hehe..supporter je.. hMmm, diri sendiri pun kekadang terlepas dr fikir cmtu..hmmm

AnakPakZohar said...

hahha..... dah tengok online... ngeee~~~ XD

Penyu said...

Aku pernah masuk youtube. Kau pernah tengok tak video aku? haahah

zubr said...

yeke bosan klu dpt masuk tv bnyk kali.?? padahal haritu jales ngn ak.. haha

Fareez a.k.a En anon?? hahahah

like content Allah maha Melihat.. =)

...tq...

...mengarut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...